Haberin Tarihsel Arka Planı Nedir?

Haber, kulaktan kulağa, basılı yayın, elektronik iletişim gibi birçok farklı medya aracılığıyla ya da olayları gözlemleyen gözlemciler ve tanıklar aracılığıyla sağlanabilir. Bu ortak konular arasında yerel; Hükümet, siyaset, eğitim, sağlık, çevre, ekonomi, iş dünyası, moda ve eğlencenin yanı sıra atletik etkinlikleri, ilginç veya olağandışı etkinlikleri kapsar. Ulusal törenler, yasalar, vergiler, halk sağlığı ve suçlularla ilgili hükümet açıklamaları eski çağlardan beri haber olarak adlandırılmıştır.

İçeriği eğitim, bilgilendirme ve güncel olaylara ilişkindir. İnsanlar birbirleriyle konuşarak ve bilgi paylaşarak kendilerini tatmin eden haberleri öğrenme ve paylaşma konusunda neredeyse evrensel bir istek sergiliyorlar. Çoğunlukla devlet iletişimleri ve kurumları tarafından yönlendirilen teknolojik ve sosyal gelişmeler, bilginin yayılma hızını artırmakla kalmıyor, aynı zamanda içeriğini de etkiliyor. Bugün bildiğimiz haber ve pazarlama kavramı her türlü gazeteyi yakından ilgilendirmektedir. Öncelikle haberin tarihsel arka planı nedir? Kısaca soruya değinelim.

Haberler


Adından da anlaşılacağı gibi "haber" genel olarak yeni bilgilerin sunulmasını ifade eder. Bilginin yeniliği, onu tarihin veya diğer bilimsel disiplinlerin daha dikkatli incelenmesinden ayıran belirsiz bir nitelik kazandırır. Tarihçiler olayları, altta yatan süreçlerden kaynaklanan nedensel olarak yorumlarlar; Hikâyeler, olayları tek başına tanımlama ve aralarındaki ilişkilerin tartışılmasını dışlama ve bunları ilgili tezahürler olarak görme eğilimindedir.

Haberin önemli yönleri


Geçmişte de gelecekte de haber her zaman en önemli unsur olmuştur; Gerçekleşmesi beklense bile, ister şimdiki zamanda, ister yakın geçmişteki dünyayı dikkat çekici bir şekilde anlatıyor. Haberin yapılabilmesi için devam eden bir sürecin, onu bugüne bağlayan bir zaman olayının olması gerekir. Buna göre gerçekliğin alışılmadık, sapkın veya olağanüstü görünen yönleriyle ilgilenir. Kanıtlar, dünyanın dört bir yanındaki kültürlerin, insanların ilginç yeni bilgilerle ilgili hikayeleri paylaşabilecekleri bir yer bulduğunu gösteriyor. Antropologlar editoryal sorgulamanın öncelikle Zulular, Moğollar, Polinezyalılar ve Güney Amerikalılar arasında gerçekleştiğini belgelediler.

Yeterli öneme sahip bilgiler hızla ve sık sık tekrarlanacak, kulaktan kulağa geniş bir coğrafyaya yayılabilecekti. Matbaalar, şehir tellalları vb. Avrupa'da kullanılmaya başlandığında bile, çağrıları genellikle gezici rahipler aracılığıyla kulaktan kulağa yayıldı. Ayrıca Yunan forumu ve Roma hamamları gibi halka açık yerlerde de aktarılıyor. İngiltere'den başlayarak telekomünikasyonun yaygınlaşmasından sonra bile kahvehaneler bilgilerin yayılmasında önemli yerler olarak hizmet vermiştir. Kahvehanelerin tarihi, 16. yüzyılda İngiltere ile tanıştırıldığı Arap ülkelerine kadar uzanıyor.

İslam dünyasında insanlar bilgi alışverişinde bulunmak için camilerde ve diğer sosyal mekanlarda bir araya geliyordu. Mekke'ye giden hacılar geleneksel olarak yol boyunca kervansaraylarda ve yol kenarındaki hanlarda kalıyorlardı ve bu yerler doğal olarak dünya haberlerinin alındığı merkezler olarak hizmet ediyordu. Ortaçağın sonlarında Britanya'da, Chaucer'in 1380 Onurları ve diğer eserlerinde yer alan önemli olaylara ilişkin raporlar ("haberler") halkın büyük ilgisini çekiyordu.

Bugünkü haber medyası


Haberler farklı iletişim araçlarından geçiyor ve modern zamanlarda yazılı medya ve gazetecilik aranıyor ve teşvik ediliyor. Muhabir, daktilo veya telefon hizmetleri aracılığıyla iletilir. Böylece belirli bir yayına ilişkin diğer bilgilerle birlikte sunuldu. Günümüzde “son dakika haberi” tabiri ticari bir yayın olarak devreye girmiştir.

Amerika Birleşik Devletleri'nde kablolu haber hizmetleri günün 24 saati mevcuttur. Güncel olayları tüketicilere ulaştırmak için canlı iletişim uydu teknolojisini kullanır. Şehirlerde veya ülkelerde saatlerce, günlerce süren ve herkesin ortak bilgisi haline gelen olaylar, radyo, televizyon, cep telefonu ve internet aracılığıyla anında tüketicilere aktarılıyor.

Burdur'daki gelişmeleri, önemli manşetleri, Burdur ile ilgili bilgileri, ilçelerdeki gelişmeleri, firmaları ve önemli bilgi akışını takip edebilirsiniz. Burdur, Ağlasun, Altınyayla (Dirmil), Bucak, Çavdır, Çeltikçi, Gölhisar, Karamanlı, Kemer, Tefenni, Yeşilova ilçelerindeki gelişmeleri takip edin.

Bir Yorum Bırakın

Daha yeni Daha eski

Dijital dönüşüm

Burdur'da popüler olun